شنبه ۳۱ شهریور ۰۳

طراحي و دكوراسيون مغازه

معماري و طراحي داخلي مدرن و به روز

طراحي و دكوراسيون مغازه

۱ بازديد

طراحي داخلي مغازه يكي از راهكار هاي مناسب جهت زيباسازي محيط و جلب نظر مشتري مي باشد. از نكات مهم در طراحي داخلي مغازه مي شود به چيدمان استاندارد قفسه ها، چينش مناسب اجناس، پوشش مناسب ديوار و سقف و ... اشاره كرد. در كنار دكوراسيون داخلي مغازه توجه به طراحي نماي مغازه نيز اهميت زيادي دارد.

طراحي و دكوراسيون مغازه

يكي از راهكار هاي جذب مشتري و موفقيت در عرصه رقابت با سايز فروشگاه ها توجه به بحث چيدمان و دكوراسيون مي باشد. با طراحي و دكوراسيون داخلي و خارجي مغازه علاوه بر جلب نظر مشتري مي توان به كسب سود مناسب رسيد. از مهم ترين نكات در طراحي دكوراسيون داخلي مغازه ايجاد فضاي مناسب و آرامش بخش براي خريد مشتري با هزينه مناسب و مقرون به صرفه مي باشد.

تصوير 1

اصول طراحي داخلي مغازه

طراحي و دكوراسيون هر محيط به ويژه فروشگاه ها و مغازه ها اگر به صورت اصولي و با رعايت قوانين مربوطه انجام گيرد بهترين بازدهي را به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخي از اصول طراحي و دكوراسيون مغازه اشاره مي شود.

توجه به چيدمان و دكوراسيون مغازه

دكوراسيون داخلي مغازه فاكتور هاي مختلفي از جمله چيدمان استاندارد قفسه ها و تجهيزات، نورپردازي استاندارد مغازه، طراح كفپوش استاندارد و دكوراسيون ديوار و سقف مغازه را شامل مي شود. استفاده از قفسه بندي هاي استاندارد و چيدمان مناسب آنها در داخل مغازه از اهميت زيادي برخوردار هست. از طرف ديگر چيدمان قفسه ها بايد به گونه اي صورت گيرد كه مشتري بتواند به راحتي در بين قفسه ها تردد نموده و به محصولات چيده شده در قفسه ها دسترسي داشته باشد.

توجه به نورپردازي به ويژه در دكوراسيون مغازه كوچك اهميت زيادي دارد. هدف در نورپردازي يك مغازه ايجاد روشنايي مناسب محيط و در معرض ديد قرار دادن اجناس جهت انتخاب بهتر خريدار مي باشد. از ديگر اصول طراحي داخلي مغازه مي توان به طراحي كفپوش مناسب براي مغازه و استفاده از مصالح استاندارد و مدرن جهت دكوراسيون ديوار و سقف اشاره كرد.

تصوير 2

دكوراسيون ويترين مغازه

يكي از مهم ترين نكته هاي دكوراسيون مغازه و موثر در جلب نظر مشتري توجه به دكوراسيون و طراحي ويترين مغازه مي باشد. ويترين يك فروشگاه به عنوان شناسنامه مغازه در نظر گرفته شده و جذابيت آن سبب جلب نظر مشتري مي شود. از آنجا كه ويترين يك مغازه اولين چيزي هست كه در معرض ديد مشتري قرار مي گيرد چيدمان آن از اهميت بالايي برخوردار هست. البته بايد بدين نكته توجه كرد كه در كنار چيدمان جذاب و مدرن ويترين مغازه بايد از ايجاد به هم ريختگي و شلوغي بصري جلوگيري نمود.

طراحي نماي بيروني مغازه

در كنار توجه به طراحي داخلي مغازه طراحي نما مغازه نيز از اهميت زيادي برخوردار بوده و نقش قابل توجه در جلب نظر بيننده دارد. در طراحي نماي مغازه نكات مختلفي را بايد در نظر گرفت كه از مهمترين آنها استفاده از متريال هاي مدرن و جذاب براي نماي مغازه مي باشد. امروزه براي نماي بيروني مغازه از متربال هاي مختلف از جمله كامپوزيت، شيشه، چوب، جي اف آر و ... استفاده مي شود.

از ديگر اصول طراحي و دكوراسيون نماي مغازه بحث نورپردازي هست كه اهميت زيادي در جلب نظر مشتري به ويژه در شب دارد. استفاده از لامپ ال اي دي، چراغ هاي ريلي، چراغ هاي چشمك زن، نورپردازي تابلوي مغازه و ... از نكات مهم در نورپردازي مغازه مي باشد.

تصوير 3

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.